Frakt och leverans hos Glaberi
Pålitlig och säker – du kan lita på vår leverans! Med vår moderna logistik ser vi till att dina beställda varor kommer fram på ett säkert sätt. På Witt Glaberi levereras dina beställda varor på ett tillförlitligt sätt med hjälp av Postnord AB. Mindre beställningar (<2 kg) levereras vanligtvis som Varubrev 1:a klass. Om du inte vill ha detta kan du dock utesluta det i beställningsprocessen.
När levereras min beställning?
Hur mycket kostar frakten?
Försändelse process: Leverans till ett paketkontor
Våra försändelser levereras till ett paketkontor nära dig där du kan hämta ditt paket. Om du anger ditt mobilnummer meddelar vi dig också via sms att paketet har anlänt. Den här tjänsten är kostnadsfri för dig. Om du inte har angett något mobilnummer kommer vi att meddela dig per post. I det här fallet kan du bara hämta paketet på paketkontoret nästa dag.
Vad ska man göra vid transportskador?
Ej uthämtade paket
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss så fakturerar vi dig 350 kr. Det motsvarar våra omkostnader för hantering av varorna. (Paket ligger i ca 14 dagar.)
Allt om beställning
Måste jag registrera mig som kund för att kunna handla?
För att kunna handla på Glaberi måste du registrera dig som kund.
Hur gammal måste jag vara för att kunna beställa och varför måste jag ange mitt födelsedatum?
För att beställa från Glabeributik måste du vara minst 18 år gammal. Ange ditt födelsedatum så att vi kan se att du uppfyller ålderskraven.
Kan jag beställa om jag bor utomlands?
Beställningar som görs via glaberi.se kan endast levereras inom Sverige.
Kan jag beställa via telefon eller mail?
Tyvärr är det inte möjligt att beställa via telefon eller mail. Du är välkommen att göra din beställning i vår online shop. Om du skulle har problem kan du hitta hjälp i våra vanliga frågor.
Vilka kostnader uppstår när jag gör en beställning?
När du beställer hos oss behöver du bara betala fraktkostnaderna till ett belopp av 50 kr. Du ser det totala priset i kassan innan köpet avslutas.
Finns det ett minsta ordervärde?
Nej, det finns i princip inget minsta ordervärde. För enskilda kampanjer, t.ex. rabatt eller fri frakt, förbehåller vi oss rätten att tillämpa ett minsta ordervärde.
Vad gör jag om den vara jag vill köpa är slutsåld?
För närvarande finns det bara möjlighet att köpa varor som finns i lager.
Varför är varan inte på lager när jag vill betala?
Oj, vilken otur! Om lagret är lågt kan varan/varorna redan ha köpts av andra kunder.
Vad händer med mina varor på önskelistan?
När du loggar in kan du se dina varor på önskelistan. Kom ihåg att de artiklar som finns på din önskelista inte är reserverade.
Hur kan jag vara säker på att min beställning är rätt?
Hur kan jag ändra eller avboka min beställning?
Du kan avbryta din beställning i ditt kundkonto. Men bara innan beställningen har skickats.
Allt om betalning
Hur kan jag betala enkelt och säkert?
Vi erbjuder Klarna och kreditkort. Alla våra betalningsmetoder är enkla och säkra.
Varför har betalningen med Klarna avvisats?
Varför har betalningen med kreditkort avvisats?
Detta kan bero på olika orsaker, t.ex. felaktig inmatning av kreditkortsnumret eller giltighetsdatum,
Vem kan jag kontakta om jag har frågor om en order/faktura?
Om du har några frågor om din beställning kan du kontakta vår kundtjänst ([email protected]). För frågor om betalning, vänligen kontakta din betalningsleverantör.
Hur mycket kostar det att betala med de olika betalningsalternativ?
Att betala med olika betalningsalternativ är kostnadsfri för dig som vår kund.
Kan jag betala med presentkort?
Tyvärr kan du för närvarande inte betala med ett presentkort.
Vad händer om jag har ett belopp tillgodo på mitt kundkonto?
Alla belopp kommer att återföras till den ursprungliga betalningsmetoden. Detta innebär att ingen kredit kan uppkomma på ditt kundkonto.
Hur får jag min faktura?
Din faktura skickas till mailadressen som du angav när du gjorde din beställning.
Kan jag se min faktura på mitt konto?
Ja, du hittar din faktura genom att klicka på detaljerna under beställningarna. Här kan du även ladda ner den.
Jag har tappat min faktura. Hur kan jag får en kopia?
Finns det en faktureringsavgift?
Nej, vi tar inte ut någon faktureringsavgift.
Hur anges momsen?
Momsen visas seperat på alla fakturor – som fakturans totalbelopp.
Kan jag betala genom avbetalningar?
Donabutik erbjuder alternativet “delbetalning” Via Klarna. Kontakta din betaltjänstleverantör Klarna för att ta reda på om de erbjuder delbetalning.
När debiteras mitt kreditkort?
Under betalningsprocessen reserverar vi de köpta varorna för dig. Ditt kreditkort kommer endast att debiteras för hela beloppet för de levererade varorna när de skickas.
Får jag en bekräftelse på att betalningen har kommit fram?
Att betala senare med Klarna. Hur funkar det?
När du väljer att betala med Klarna erbjuder Klarna tre alternativ hur du kan betala:
Allt om leverans
Vilka leveransmöjligheter finns det?
Vilken frakttjänstleverantör skickas mitt paket med?
Kan jag också medvetet utesluta Varubrev?
Om du inte vill ha Varubrev, kan du välja bort detta i beställningsprocessen.
Hur lång är leveranstiden?
Vanligtvis tar en leverans cirka 3 till 5 dagar.
När måste jag beställa för att få mitt paket nästa vardag (expressleverans)?
Tyvärr kan vi inte erbjuda en 24-timmarstjänst.
Kan jag ange ett önskat leveransdatum för min beställning?
Tyvärr kan du inte välja ett önskat leveransdatum för tillfället.
Kan jag se leveransstatus/beställningsstatus?
Så fort din beställning har lämnat vårt lager skickar vi ett meddelande till dig. Du kan också kontrollera orderstatusen på ditt konto under beställningar.
Vilka kostnader tillkommer för leveransen?
Fraktkostnaden är alltid 50 SEK, oavsett hur stor din beställning är.
Vad är minimivärdet för fri frakt?
Hur vet jag att mitt paket är på väg?
Hur kontrollerar jag min leveransstatus?
Kommer jag att meddelas när jag kan hämta mitt paket?
Vart kan jag hämta mitt paket?
Kan jag få paketet levererat hem till mig?
Vad händer om jag inte hämtar paketet?
Finns det del-leverans?
Vad kan jag göra om en vara jag får är skadad?
Vad gör jag om det saknas en vara som jag har beställt och betalt?
Om de varor som vi har levererat är skadade eller har något annat fel kan du